Middag med Mr Latte

Är en helt underbar bok som varvar recept med handligen i boken Den innehåller över 100 recept: lätta sallader, mat att ta med sig när man flyger, franska grytor, amerikansk husmanskost, läckra desserter och mycket mer. Jag har vikt ner hörnen i boken på de flesta recepten som dyker upp. Tänkte man inte på mat innan så var det verkligen det enda jag tänkte på när jag läste boken.

Hennes krönikor i New York Times blev grunden för Middag med mr Latte och hon har även varit matredaktör för tidningen. Hon är utbildad kock och har tidigare skrivit The Cook and the Gardener. Jag hoppas verkligen att Amanda Hesser kommer att skriva fler liknande böcker. Det är ju den perfekta kombinationen lite slapp chick-litt och kokbok i ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen