Mumsiga Mockarutor

Jag blev så sugen på Mockarutor idag. Jag ska inte baka det ikväll... eller kanske. Men detta är mitt väl beprövade recept på Mockarutor. Finns massor med olika recept bla på hur glasyren ska vara. Men här är min favorit. Testa det!

2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjölk
4½ dl mjöl
2-3 tsk bakpulver
150 g smält smör
2 tsk vaniljsocker
1 msk kakao

Glacyr:
1½ dl florsocker
4 msk smält smör
4 msk kallt kaffe
1 msk kakao

lite kokos att strö över

Blanda ihop ingredienserna till smeten och häll i en panna och ställ in i ugnen (200° i ca 15 min). Blanda ihop ingredienserna till glasyren under tiden. Tag ut pannan ur ugnen och låt svalna. Häll på glasyren och låt den stelna. Skär upp den i bitar och den är klar att ätas upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen