Sommarkök

Efter att ha sett dessa bilderna i senaste Sköna Hem blev jag helt lyrisk. Jag vill bygga mig ett ute kök(!) och jag vill definitivt införskaffa mig den rosa kannan från Berry, de tuggummirosa muggarna, de turkosa skålarna, ja allt. Men jag vill först och främst ha ett svart hus att ställa det mot.


Foto: Sköna Hem

Kaffeburk med griffeltaveletikett, 59 kr, från Granit. Svartvita karottunderlägg, 198 kr, från Designtorget. Turkos mix- och mätskål, 2,5 ­liter, 198 kr, Stockhome. Matservis Dinera i stengods, från 15 kr/del, design Susan Pryke, från Ikea. Rosa plastskålar och muggar, 10 kr/st, tillbringare av plast, 39 kr, från Berry. Glas och tillbringare med svarta ränder kommer från Miques serie Stripe, glasen kostar 49 kr och bringaren 165 kr. Grundtal diskställ fälls enkelt ihop när det inte behövs, 139 kr, Ikea. Känguru diskborstshållare av gummi, 189 kr, tvålfat Water color, 189 kr, båda från Stock­home. Diskborste, 15 kr, Mique. Vaxduk Rut, 150 cm bred, 250 kr/m, Himla. Stång Grundtal, 120 cm, 79 kr och krokar 7 cm, 15 kr/5 st, Ikea. Rivjärn, 49 kr, från Granit. Kökshandduk, 55 kr, ballongvisp och slickepott av silikon, båda 39 kr, allt Stockhome. Stekpanna Favorit, 139 kr och durkslag Gemak, 89 kr, båda Ikea. Lanterna, 290 kr, Stock­home. Träplanket är målat med svart falufärg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen