Laxrullar med Cantadou Pepparrot

Detta minns jag att jag gjorde hemma hos min moster när jag var liten. Jag fick hjälpa till i köket och ordna middagen. Jag har aldrig provat det själv sedan dess. Jag minns iaf att det var jätte gott då. Dags att prova det igen nu då 15 år senare... kanske till helgen som förrätt.

4 pers.

8 skivor rökt lax
125 g Cantadou pepparrot
Mjölk
Frissésallad
Citron
Dill

Lägg ut alla laxskivorna lite omlott på plastfilm. Rör ut Cantadou pepparrot i lite mjölk för att få en smidigare konsistens. Bred ut Cantadou pepparrot så att det täcker alla laxskivorna. Rulla ihop laxskivorna till en lång rulle med hjälp av plastfilmen. Lägg in rullen i kylen en stund så att den blir mer lättarbetad. Skär sedan upp den i lagom stora skivor.
Servera på en bädd av frissésallad och garnera med citronskivor och dill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen