Skrabbelucker kallar jag dem för

Tidsåtgången för att göra dessa är minimal. Det tar max 20 min.
Blir ca 8 stycken

1 ägg
¾ kkp socker (1,125 dl)
3 dl mjöl
1 ½ tsk bakpulver
½ kkp mjölk (1 dl) (jag brukar ha i lite mer mjölk faktiskt, knappt 1,5 dl)

Gräddas i stekpanna. Vänds nystekta i socker. (storlek ungefär som Amerikanska pannkakor)

De smakar som en blandning mellan pannkakor och sockerkaka. Eller som stekt sockerkaka. Det är jätte gott iaf. Testa så får du se! Jag funderar på att göra skrabbelucker ikväll. Mmmm...

Uppdatering: Det blev det också.. suget blev för stort.


Kommentarer
Kommenterat av Adekrmanda

KRABBELURER hejtår di ju!

2011-10-18 @ 20:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen