Hallonpaj/kaka eller rabarberkaka

Hallonpaj/kaka gjorde jag i helgen har inga bilder på det. Men sååå gott det är!
(När jag gör den i min porslins pajform så halverar jag satsen)

ett litet paket hallon
6 ägg
4 ½ dl socker
4 ½ dl vetemjöl
150 g smör
2-3 dl pärlsocker

Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Sikta ner mjölet under omrörning(inte vispning) Häll smeten i en välsmord och bröad liten långpanna eller annan stor form (använder du en pajform så ska det vara av den större modellen). Fördela hallonen ovanpå. Hyvla det kalla smöret direkt från paketet över hallonen med osthyvel. Strö pärlsockret jämnt över hela ytan. Grädda i ugn 175°, 35-45 min. Servera med glass/grädde. (Hallonen kan bytas mot 10-12 rabarber, eller vinbär.)


Kommentarer
Kommenterat av Käthes blogg mode & skönhet hos Amelia

Låter gott! :)

2008-10-30 @ 09:20:33
URL: http://www.amelia.se/blogg/kathe
Kommenterat av Anna

Det ÄR gott. :)

2008-11-01 @ 14:48:34
URL: http://merinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen