Kycklingspett med fetaostpotatis

Det här receptet hittade jag för några år sedan. Jag älskar fetaost. (vilket ni snart kommer att märka) Så fetaostpotatisen tyckte jag var jätte god. På grillen blev potatisen inte så krispig när jag testade första gången. Har gjort dem i ugnen sedan dess men jag ska nog testa att göra dem på grillen igen.


Receptet är räknat på 4 portioner.

450 g Kronfågel kryddad innerfile i grilltråg eller
Kycklingfiléer skivade på längden som träs upp på grillspett. (kryddad/marinerad som du vill)

Fetaostpotatis:
800 g Pommes Chateau
ca 25 g smör
1 dl hackade blandade örter (ex. gräslök, persilja, rosmarin och timjan)
100 g Fetaost
salt och peppar
grillfolie

Fördela klyftpotatisen på fyra folieark. Strö örter och fetaost över potatisen. Klicka på smör och salta och pepra, vik ihop till fyrapaket. Lägg på galler i grillen, ca 20 min.

Är det kasst väder ute kan du tillaga kycklingen på mittgallret i ugnen 200, 15-20 min. Potatisen tillagas i en ugnssäker form i ugnen, 200 ca 25 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen