Ugnspannakaka

Idag blir det ugnspannkaka till middag. Bara för att jag inte orkar göra något det minsta avancerat. Jag orkar inte ens stå och steka pannkakor... så då blir det den lättare varianten där du bara ställer in den i ugnen. Har receptet hemma så jag lägger upp det senare i eftermiddag.

3 ägg
1 stk salt
1 msk socker
7 dl mjölk
3 dl mjöl

Stoppa in i ugnen i 225-250°, 20-30 min beroende på hur stor form du använder.

(jag hade alldeles för stor form när jag gjorde denna. Så den blev lite tunn...)

Kommentarer
Kommenterat av Kryddburken

Visst är det smidigt!

När jag jobbar sena kvällar brukar jag ofta förbereda med att köra in både ugnspannakaka & lasagne i ugnen dagen innan så familjen har mat de dagar jag jobbar!

2008-09-24 @ 20:29:43
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen