Sallad på svarta bönor med vitlök, citron och parmesan till Pastan

I eftermiddags infann sig en plötslig hunger som jag inte var beredd på. Så då får man ta vad man har. Hade ett paket färsk tagliatelle hemma så det åkte ner i en kastull och medans den kokade så gjorde jag iordning en bönsallad. Jag skippade ruccolan och gick inte exakt efter receptet men på ett ungefär. Med det menar jag att jag inte stod med måttsatsen och mätte utan hällde i vad jag tror är ungefär en matsked t.ex. Detta är inget recept där man måste vara exakt. Man smakar ju av sen iaf. Tillbaka till pastan... jag hällde av vattnet och i med pastan skålarna, hade över lite grädde sen bara oregano och svartpeppar och flingsalt. Sist men inte minst lite parmesan. Klart!

Blir 4 portioner

3 msk Zeta Olivolja Extra Vergine
1 vitlöksklyfta, pressad
2 msk citronsaft
salt och peppar
1 kartong Zeta Svarta Bönor
(380 g), sköljda
lite rucola, grovt skuren
1 kruka persilja, finhackad
parmesanost

Blanda olivolja, vitlök och citronsaft. Smaka av med salt och peppar. Vänd ner bönor, rucola och persilja. Lägg på tallrik och strö över hyvlad parmesanost.

Blev perfekt som "liten vid sidan av sallad."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen