Varma mackor med champinjonstuvning

Mitt favorit topping på varma mackor är definitivt champinjonstuvning.

50 g(typ) Smör
1-2 msk Mjöl
ca 1-2 dl Mjölk
Soja
Salt & peppar
400 g Skivade champinjoner
Riven/skivad Ost
Rostbröd (eller vad du har hemma i frysen. Funkar med det mesta)

Gör en redning. Smält smöret i kastrullen, ha i en stor matsked mjöl, VISPA! och ha sen försiktigt i mjölken lite i taget tills såsen känns lagom "såsig". Låt koka några minuter så att mjölsmaken förvinner. Ha i soja, salt och svartpeppar, (Smaka av) ha i dem skivade champinjonerna (jag använder på burk). Lägg upp brödskivorna på en plåt med bakplåtspapper. Klicka över stuvningen och strö lite ost över. In i ugnen på 175° i ca 25 min. (iaf i min ugn, jag har gas)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen