Fransk potatissallad

Jag gjorde potatissallad i går. Älskar dijonsenap! Så kände att det var dags att testa Fransk potatissallad. Så jag gjorde min variant, lite på vad som fanns i kylen och i trädgårdslandet.
Jag gjorde 2-3 portioner. Sen kan du öka mer eller mindre dijonsenap efter smak. Men jag ska nog ta i lite mer dijonsenap nästa gång.


Färskpotatis eller delikatesspotatis för 2-3 personer
Ca 1 dl Olivolja
1/2 Citron
2 tsk Dijonsenap
Salt
Svartpeppar
Gräslök
1/2 rödlök
1 näve Persilja

1. Sätt ugnen på 225°C.
2. Blanda potatisen med olja och salt i en långpanna. Rosta mitt i ugnen 30 minuter(i varmluftsugn), tills potatisen är genomstekt.
3. Låt potatisen svalna.
4. Hacka gräslöken, rödlöken och persiljan.
5. Blanda olivolja, en halv pressad citron, dijonsenap, salt och peppar i en skål och häll över potatisen. Blanda och häll sedan i gräslöken, rödlöken och persiljan.
Färdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen