Krämig pasta med bönsallad(igen) vid sidan av

Gjorde en lite enklare variant på en pasta jag gjort några gånger (den är super god, väldigt fräsch) Jag hade bara i pasta, citronjuice, riven parmesan, creme fraiche, salt och peppar. (skulle egentligen sparat lite pasta vatten men jag glömde det när jag hällde av vattnet från pastan. Tänk på att salta vattnet ganska rejält när du kokar pastan. Blir mycket godare när pastan får suga åt sig lite extra salt under kokningen. Pasta vattnet ska kännas som havsvatten ungefär.) Till det gjorde jag en bönsallad på svarta bönor, hackad persilja (bara för att jag hade det hemma), olivolja, citronsaft, pressad vitlök, salt och peppar. Hade även en avocado hemma som vi delade på också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen